11 marca 2016

Podróż wgłąb siebie... Dzisiaj zaglądamy w swoją duszę

Na początek mam dla Ciebie kilka pytań. Najlepiej weź kartkę i długopis, postaraj się napisać odpowiedzi na nie więcej niż cztery zdania. Bądź szczery to ćwiczenie jest tylko dla twojej własnej osoby:

1. Zastanów się jak postrzegają Cię inni ludzie.
2. Pomyśl jak chcesz być postrzegany przez innych ludzi.
3. Jakie cechy swojego charakteru chcesz zmienić?
4. Jakie cechy charakteru chcesz osiągnąć przez ciężką pracę i naukę?

Skoro zadałem te pytania, postaram się w łatwy sposób pokazać o co Mi chodzi. Na marginesie postanowiłem, że raz w tygodniu będę wrzucać taki post z ćwiczeniem dla Ciebie. Możesz je wykonać lub nie. Tym samym mając świadomość, że niewykonania zadania może nie przynieść odpowiednich rezultatów.

A teraz rozwinięcia ciąg dalszy:

1. Ludzie widzą Cię jako osobę towarzyską, pełną energii i mającą rozwiązanie na każdy problem? Tak ja jestem właśnie taką osobą, ale nie tylko ten typ ludzi stąpa po tym padole. Są też osoby, zamknięte w sobie, zmagające się z depresją czy innymi problemami nie widząc żadnej deski ratunku. Osoby z grona pierwszego mają dużo łatwiejsze życie. Nie tylko ze względu na swoją pewność siebie i chęć do działania, ale emanujący energią mini reaktor jądrowy wewnątrz ciała :)

2. Jestem przekonany, że gdy zamkniesz oczy, wyobrażając sobie swoją osobę z perspektywy drugiej zobaczysz... Osobę, którą znasz tylko Ty. Ze wszystkimi wadami i zaletami, ale pomyśl, że to jakim Ciebie widzą jest cała okazałość superlatywów. Mając moc kreacji samego siebie, możemy wykreować się na kogokolwiek. Od osoby, której wszystko się udaje, wie jak się zachować w każdej sytuacji, aż kończąc na osobach z głębokiego marginesu społecznego. Tutaj możesz stać się kim tylko marzysz.

3. Jesteś stale spóźniony? Nie masz kreatywnego umysłu, a jest to od Ciebie oczekiwane w pracy? Masz duże pole manewru. Zastanów się jakich nawyków i cech charakteru u siebie nie lubisz, bądź za nimi nie przepadasz. A może twojej dziewczynie/chłopakowi przeszkadza, że palisz papierosy. Zastanów się co tak naprawdę niszczy Ciebie jako człowieka i zmienia twoje warunki. Zarówno te osobiste jak i te dzięki, którym obcujesz z innymi ludźmi.

4. Zerknij na punkt numer trzy na swojej kartce. Widzisz to, co Tobie samemu nie pasuje. Zamiast tych cech chcesz jakich nowych doświadczeń, czy umiejętności. Chcesz być pewny siebie, umieć sprzedać wszystko i wszystkim, nie zważając na konsekwencje. Być może chcesz mieć władzę, która będzie polegać na dobrych znajomościach. Możesz sobie pozwolić na dużo w tym podpunkcie, a granice wyznacza tylko twoje własne poczucie człowieczeństwa.

Mając wszystkie cztery punkty na kartce przeczytaj każdy z akapitów i zastanów się dlaczego jest tak, a nie inaczej. Masz przecież możliwości jakie 1/3 tego świata nie posiada. Masz dostęp do komputera z internetem, telewizji, sklepów z pełnymi półkami. Wybiegam daleko, ale niektórzy nie mają nawet bieżącej wody, a Ty siedzisz na dupsku i mówisz, że nic się nie da zrobić. Zapewne się zdziwisz, ale zrobić można naprawdę wiele, trzeba tylko chcieć. Zobacz jak wielu ludzi pracuje na to, żebyś to właśnie Ty czuł się źle w naturalnym dla siebie środowisku. Cały medialny szum z telewizją i internetowymi mediami na czele pokazuje wzorce, które większość chłonie jak gąbka. Mając do dyspozycji różnego rodzaju ekspertów w każdej sprawie, słuchamy właśnie ich. Wydaje Mi się, że to co dla nas najlepsze potrafimy sobie wyznaczyć sami.

W tej sytuacji chcę Ci przekazać, że to właśnie Ty jesteś osobą która zna siebie najlepiej. Nikt inny nie wie, jak zachowałeś się gdy nie miałeś wyboru. Tak ogółem patrząc sami nie znamy siebie doskonale, nigdy nie dowiesz się jakie masz granice, dopóki tych granic nie przekroczysz.

Jako mała nagroda przetrwania do końca dzisiejszego wpisu, masz wzór rozwiązania ćwiczenie przez moją osobę :)

1. Inni ludzi widzą, we mnie osobę, która wie co chce osiągnąć i jak do tego dotrzeć. Jestem przekonany, że wielu postrzega mnie jako osobę z wielkimi pokładami energii (lecz tak nie jest). Nawet jeżeli jestem rozdrażniony to z szacunkiem traktuję większość osób (zdarzają się małe wyjątki, lecz staram się nad tym pracować).

2. Osoba, do której można zgłosić się po pomoc. Kulturalny, który umie się zachować w każdej sytuacji i wyjść z niej z podniesioną głową. Osoba zaradna widząca swój cel i drogę do jego spełnienia.

3. Zacznę od lenistwa, to Mi bardzo przeszkadza. Mając świadomość wartości i moich umiejętności wiem, że stojąc w miejscu marnuję szansę, którą powinienem wykorzystać. Lekceważąco podchodzę do osób, które przyszły do Mnie tylko aby załatwić swoje sprawy i odejść z uśmiechem na twarzy. Później odezwą się do Mnie za 6 miesięcy, bo znów będę im potrzebny. Osoby te są w najniższym poziomie mojego łańcucha pokarmowego.

4. Chcę zdobyć pewność siebie. Przeszkadza mi, to głównie w kontaktach z nowymi osobami, mając "pewny grunt pod stopami" lepiej się czujemy i wiemy czego chcemy. Łatwość wyznaczania celów i ich realizacji. Na tym systemie powinno opierać się całe nasze życie. Od celu do celu, od celu po sukces. Droga ta jest ciężka, ale to właśnie na niej nauczysz się, życia od jego podstaw, aż po najbardziej skrywaną psychologię istnienia. Ostatnią już cechą jest łatwość przekonywania ludzi do siebie, swoich pomysłów i produktów. Mając tak wielki dar można zawojować świat i to dosłownie. Nie ważne czy będziesz sprzedawał slipy na bazarze, czy aplikujesz na najwyższe posady państwowe, przekonując ludzi do siebie budujesz swoją "armię" swoich sprzymierzeńców.


Jeżeli po przeczytaniu tego wpisu nasuną Ci się jakieś pytania, śmiało zadaj je w komentarzu :)
Pozdrawiam i do przeczytania Kamil

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając od siebie kilka słów docenisz moją pracę :)