18 marca 2016

Honorowy Dawca Krwi, czyli sposób na to jak dostać CZEKOLADY :D

Jak już niektórzy się pewnie domyślają dzisiaj będzie o dobroczynności. Nie do końca jest ona charytatywna, ale robimy coś co może komuś uratować życie. Zapraszam do czytania ;)

Zacznę od stwierdzenie, że pomaganie innym ludziom powinno dawać satysfakcję. Ja znalazłem fajny sposób, aby właśnie pomóc innym ludziom. Mianowicie, jestem Honorowym Dawcą Krwi i całkiem mi z tym dobrze. Na chwile obecną moją krew oddałem 3 razy, czyli łącznie "ukradli" mi 1350 ml czerwonej wody :)

Honorowy Dawca Krwi w trakcie oddawania życiodajnego płynu w dniu wczorajszym.
Bycie Honorowym Dawcą Krwi to także kilka przywilejów:

1. W dniu kiedy oddajemy krew otrzymujemy zwolnienie z pracy/szkoły na cały dzień. Oczywiście pracodawca musi nam zapłacić pełną kwotę za nieobecny dzień w pracy.

2. W przypadku konieczności dojazdu do placówki, w której oddajemy krew obowiązuje nas zwrot za koszty poniesione na poczet transportu.

3. Przysługuje nam posiłek regeneracyjny o wartości 4500 kcal (tj. 8 czekolad, wafelek, soczek, herbatka/kawa po oddaniu krwi, choć nikt nie sprawdza czy zjesz jeden wafelek czy trzy, a soczku sami lekarze zalecają, aby wypić co najmniej dwa kubeczki).

4. Jeżeli nie wiesz jaką masz grupę krwi, otrzymasz przy następnym oddaniu krwi kartę identyfikacyjną, z grupą swojej krwi. Karta jest honorowana przez całą Służbę Zdrowia, dlatego warto ją nosić zawsze ze sobą :)

5. Możemy również uzyskać ulgę podatkową z tytuły darowizn przekazanych na cele krwiodawstwa.
6. Możemy uzyskać bezpłatne wyniki badań laboratoryjnych (morfologia, badania w kierunku zarażenia wirusami HIV, HCV, HBV oraz kiłą).

7. Istnieje również przywilej poza kolejkowego korzystania z usług z zdrowotnych, w tym również pierwszeństwo w kolejkach w aptekach. Mimo wszystko nie ryzykowałbym próby takiej akcji, spojrzenia i posłanie w przysłowiowe "diabły" gwarantowane :)

8. Zasłużonych Honorowych Dawców Krwi obowiązują:
- leki ze zniżkami
- zniżki na transport miejski (zależny od miasta, w Lublinie 18 litrów)
- zniżki i ulgi w schroniskach, hotelach, sklepach zrzeszonych wokół inicjatywy "Dawcom w Darze"

Z przywilejów to tyle, są jeszcze wymagania dla osoby która chce oddać krew:

- minimalna waga 50 kg
- zakaz picia alkoholu na 24 godziny przed oddaniem krwi
- brak ingerencji medycznej w nasz organizm (leki, stomatolog, gastrologia)
- więcej informacji znajdziesz TUTAJ

Dlaczego warto zostać Honorowym Dawcą Krwi? Według mnie szczytny cel, można pomóc innym. Wiele osób potrzebuje przetaczania krwi, ze względu na swoje choroby np. cukrzycę, która jest choroba cywilizacyjną. Skąd wiesz, że ze jakiś czas to właśnie Ty nie będziesz potrzebował tej krwi? Pamiętaj oddając krew - ratujesz życie.

Mój poprzedni wpis: Pętla życia, czyli jak wyglada mój dzień

Strona Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Lublinie

Do przeczytania Kamil - Honorowy Dawca Krwi ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiając od siebie kilka słów docenisz moją pracę :)